Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs

Karjeras nedēļā  ARPC “ Zeimuļs” aktivitātes iesaistījās vairāk nekā 520 dalībnieki

Iekļaujoša un izglītojoša izlaušanas spēle “ Zeimuļa detektīvs”

Izglītībā un  nepieciešamas pārmaiņas izglītības sistēmā ir plaši diskutēts temats Eiropā un pasaulē. Ir skaidrs, ka skolēniem ir jāpiedāvā jaunas izglītības pieejas, kas attīsta mūsdienu mainīgai pasaulei nepieciešamas kompetences. Spēle “ Zeimuļa detektīvs” ir izstrādāta, lai interesanta veida iepazīstināt  bērnus ar vēsturi, kultūru, trenēt uzmanību matemātikā, attīstīt lasītprasmi un kritisko domāšanu. Spēlē ir izveidoti 7 uzdevumi, risinot kurus bērni saliek kodu un atver  “ Melno kasti”. Strādājot bērni attīsta  caurviju prasmes.  Ikviens skolotājs var padarīt savu skolas priekšmetu par aizraujoši piedzīvojumu- praktisko mācīšanas rīku latviešu valodā, kas atbalsta mācīšanas procesu meklē šeit: www.lookingatlearning.net

 

Informatīvs pasākums “ Brīvprātīgais darbs”

Aktivitātes laikā jaunieši uzzināja par brīvprātīgo darbu, kā līdzdalības veidu. Strādājot grupā apzinājās kādas īpašības piemīt brīvprātīgiem, kur var darboties un ko iegūst cilvēks veicot brīvprātīgo darbu. Notika diskusijas, prezentācijas, ESK brīvprātīgie Betul un Ibrahim dalījās pieredzē par starptautisko brīvprātīgo darbu. Jaunieši ieguva zināšanas par iespējam līdzdarboties skolā, pilsētā un ārzemēs.

 

“Manas intereses un iespējas lietderīgi pavadīt brīvo laiku”

Aktivitātes mērķis bija pilnveidot jauniešu prasmi strādāt komandā, motivēt izkāpt ārā no komforta zonas, prezentēt savas komandas paveikto darbu/uzdevumu. Aktivitātes laikā grupas tika sadalītas 4-5 cilvēki katrā. Katra grupa aktīvi darbojās, katrs izteica savu viedokli un nāca pie vienota galamērķa. Grupu darbs ļoti atšķīrās vieni paveica uzdevumu ātrāk, bet otriem nepieciešams bija ilgāks laiks. Aktivitātes deva iespēju strādāt komandā, uzklausīt vienam otru un prezentēt savu darbu.

 

“Sokrāta darbnīca”

Aktivitātes mērķis bija problēmu risināšana, šajā gadījumā integrācija sabiedrībā. Sokrāta – Grieķu filozofa – metode bija uzvedināt cilvēkus uz pareizām atbildēm, uzdodot dažādus jautājumus. Grupu sadala mazākās grupās pa pieciem dalībniekiem katrā. Katrai grupai bija cilvēki ar atšķirīgām pieredzēm un zināšanām. Bija jāizmanto šī iespēja un jaunieši mācījās viens no otra. Aktivitāte iedeva iespēju risināt filozofiska rakstura jautājumus. Aktivitātes laika jauniešiem bija jāatbild uz jautājumu – Kā būt pārliecinātam par to, ka cilvēki ir integrēti sabiedrībā? Jauniešu secinājumi: Integrācijas politikas kodolu veido dažādu grupu un indivīdu savstarpēja saprašanās un sadarbība, ar mērķi izveidot demokrātisku, saliedētu un pilsoniski aktīvu sabiedrību, kas balstās uz kopīgām pamatvērtībām. Sabiedrības integrācija aptver procesus, kas norisinās etniskajā, izglītības, kultūras, tiesiskajā, politiskajā, sociālpsiholoģiskajā, sociālajā u.c. cilvēka dzīves jomās. Integrācijas procesā būtiski ir apzināties sabiedrību vienojošās vērtības, piemēram, demokrātija un tiesiskums, labvēlīga saskarsme starp dažādu tautību iedzīvotājiem, cieņa pret dažādu etnisko un kultūras vērtību attīstību un saglabāšanu. Sociālās saiknes, viedokļu apmaiņa un starpkultūru komunikācija ir pamats kopā dzīvošanai. Integrācijas kontekstā būtiska loma ir valsts valodas zināšanām un kultūras tradīciju saglabāšanai kā Latvijā, tā arī diasporas mītnes zemēs.

 

 “Pazudis jūrā”

Aktivitātes mērķis – izprast komandas darba nozīmi, attīstīt komunikācijas un argumentēšanas prasmes. Spēlē “Pazudis jūrā” dalībnieki iejūtas situācijā, kad limitētā laikā jāpieņem lēmums, izvēloties dzīvības glābšanai nepieciešamus priekšmetus, ierindojot tos prioritārā secībā. Sākotnēji uzdevumu izpilda individuāli, pēc tam dalībniekus sadala mazākās grupās, kurās viņiem limitēta laika ietvaros jāpieņem vienots komandas lēmums. Darbs grupās attīsta komunikācijas, argumentēšanas prasmes, palīdz izprast komandas darba nozīmīgumu, kā arī veicina dalībnieku saliedētību. Spēles beigās notiek izvērtēšana, kuras laikā dalībnieki var pārrunāt svarīgākos spēles aspektus, saprast kas ir grūtākais komandas darba, apzināties savas stipras/vājas puses, salīdzināt individuālo un komandas darba rezultātu.

 

 

19.10.2023.

Nav komentāru

Vārds, Uzvārds

Jautājums vai ierosinājums